مراداز«طلب ثاری»

خرید بک لینک



منظور از «انتقام خودم» چیست؟ که در زیارت عاشورا می گوییم: «وَ أَنْیَرْزُقَنِی طَلَبَ ثَارِی= و روزی من کند انتقام خون خودم را.»


مگر چه مصیبت وچه مشکلی بر من وارد شده که می خواهم «انتقام خودم» را بگیرم؟ انتقام من این استکه من لیاقت داشتم، امام معصوم بالای سرم باشد و یتیم زندگی نکنم، با پدر حقیقیام، امام زمان زندگی کنم، اما الان پدرمبالا سرم نیست و یتیم زندگی می کنم، این خیلی دردناک است.

تمام مشکلاتجهان از دوری و غیبت پدر حقیقی ما و امام زمان ماست. ما اگر مشکل پزشکی، اقتصادی،خانوادگی و... داریم یا مشکلات دیگری که در دنیا وجود دارد، همه به خاطر نبودِ پدرمهربان و متخصص معصوم است، از غربت و یتیمی این همه بلا سر ما آمده، اینها مصیبتکمی نیستند. اگر امام زمان 24 ساعت بالای سرمان بود و ارتباط مستقیم با او داشتیم،او در 24 ساعت معادل صدها سال باعث رشد ما می شد، یک دقیقه ارتباط با امام زمانتمام وجود ما را پاک می کرد؛ در ارتباط با امام زمان هر کدام از ما می توانستیم،ولی خدا باشیم و هم مقام با امام حسین (علیه السلام) باشیم. در زیارت عاشورا میخواهیم: « أَسْأَلُهُ أَنْ یُبَلِّغَنِی الْمَقَامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَاللَّهِ = از خدا درخواست می کنم که به مقام محمودی که خاص شما است مرا برساند».لیاقت ما این است که در دنیا و آخرت فقط با معصوم زندگی کنیم، ولی الان اینگونهنیست؛ امام زمان ما و پدر حقیقی ما در غربت و آوارگی به سر می برد و ما در یتیمی وبی پدری.


منبع و مأخذ: برگرفتهاز مباحث جهاد جلسه 1، استاد شجاعی

تفسیرقرآن...

ما را در سایت تفسیرقرآن دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 195 تاريخ: جمعه 14 آبان 1395 ساعت: 15:01

صفحه بندی